Hizmetlerimiz ve Uygulamalarımız

REHBERLİK HİZMETLERİ

      Okul psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinin temel işlevleri;
  • öğrencinin gelişimini ve bireysel ihtiyaçlarını takip etmek,
  • bu doğrultuda aileyi bilgilendirmek,
  • grup rehberliği yapmak
  • okul-aile işbirliğini sağlamaktır.

Okulumuzda öğrenci Rehberlik Servisine şu yollarla gelir: 

  • Kendi isteğiyle,
  • Öğretmenin, öğrenciyle ilgili gözlemlerini aktarmasıyla,
  • Velinin Rehberlik Servisini bilgilendirmesiyle,
  • Rehberlik Servisinin öğrenciye yönelik gözlemleri sonucunda.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Öğrenciye Yönelik Hizmetlerimiz 

  • Öğrencilerin duygusal, bilişsel ve sosyal özelliklerini tanıma amaçlı bireysel görüşmeler,
  • Sorun çözme odaklı bireysel görüşmeler,
  • Öğrenciye daha doğru rehberlik yapabilmek için gözlemlerde bulunmak,
  • Öğrenci düzeyleri ve ihtiyaçları doğrultusunda uygun test ve ölçeklerin uygulanması,
  • Ortak ihtiyaçlar belirlenerek öğrencilerle grup görüşmeleri ve grup çalışmaları yapmak,
  • Oryantasyon sürecinde öğrenci ve öğretmene destek sağlamak

Sunumlar, Seminerler, Broşürler

  • Verimli Ders Çalışma ve Zaman Yönetimi
  • Bedenimiz Özeldir
  • Duygularım
  • Öfke Kontrolü
  • Sınav Kaygısı
  • Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi (TEOG) Bilgilendirme
  • Ergenlik Bilgilendirme
  • Sınava Az Kala

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Veliye Yönelik Hizmetlerimiz

  • “Öğrenci Tanıma Formu” velilere ulaştırılarak öğrenci ve aile hakkında detaylı bilgi toplanması.
  • Öğrenciler hakkında karşılıklı bilgi paylaşımında bulunmak üzere velilerle bireysel görüşmelerin yapılması.
  • Uygun müdahale programının geliştirilmesi ve uygulanması adına veli ile işbirliği yapılması.
  • Ailelere sorunlar karşısında farklı bakış açıları geliştirmesine destek olmak ve çözüm üretmesini sağlamak amacıyla bireysel görüşmeler gerçekleştirmek.
  • Gerekli durumlarda Veli-Öğretmen-Danışman ile grup görüşmesi yaparak paylaşım sağlamak.
      Sunum, Seminer ve Broşürler
  • Okula uyum sürecinde Çocuk Tepkileri ve Ebeveyn Tutumları
  • Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi (TEOG) Bilgilendirme
  • Ergenlik Bilgilendirme
  • Sınav Kaygısı ve Anne-Baba Tutumları
  • Çocuk ve Sorumluluk
  • Karne Günü ve Tatil Önerileri
  • Verimli Ders Çalışma
  • Anne-Baba Tutumları
  • Çocuğun Cinsel Eğitimi
  • Çocuklarda Özgüven Gelişimi