ÇAĞDAŞ EĞİTİM KOOPERATİFİ KURUMLARINDA GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI DERİNLEŞTİRİLİYOR!

ÇAĞDAŞ EĞİTİM KOOPERATİFİ KURUMLARINDA GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI DERİNLEŞTİRİLİYOR!

Uludağ Üniversitesi Eğitim, Mühendislik, Tıp ve Güzel Sanatlar Fakültesi öğretim elemanları tarafından disiplinler arası yaklaşımla ele alınan TÜBİTAK 114K738 nolu ''Okulda Gürültü Kirliliği: Nedenleri, Etkileri ve Kontrol Edilmesi" adlı projenin ikinci semineri okulumuz konferans salonunda gerçekleştirildi. Öğretmenler ve idarecilerin büyük destek ve ilgi duydukları seminerde bu dönem uygulanacak yeni eğitim uygulamaları Proje Yürütücüsü Doç. Dr. Mızrap Bulunuz tarafından tanıtıldı. Dr. Mızrap Bulunuz ilk olarak "neden çocukların yetişkinlere göre gürültü kirliliğine karşı daha savunmasız olduğu?" sorusunun cevabını üç maddede özetledi. Buna göre çocukların henüz gelişimlerini tamamlamadıkları için:

  • Gürültüye maruz kalmanın tehlikelerinin farkında olmadıkları hatta bu tehlikeyi küçümseme eğiliminde olabilecekleri,
  • Tehlikeli gürültü kaynaklarının farkında olmadıkları,
  • Gürültüden kendilerini nasıl koruyacaklarını bilmedikleri vurgulandı.   

Dr. Bulunuz konuşmasında nasıl ki yeni yürümeye başlayan çocuklar için düşme ve çarpmalara karşı evde koruma önlemleri alınıyorsa, aynı şeyin okulda gürültü kirliliği için de yapılması gerektiğini vurguladı. Bunun için gürültü kirliliği hakkındaki farkındalık ve bilgilendirme eğitimlerin okullarda anasınıflarından başlayarak ele alınması gerektiğinin altı çizildi. Daha sonra gürültü kirliliği farkındalık ve duyarlılık eğitimine bu yıl eklenen yeni faaliyetler tanıtıldı. Bu faaliyetlerin gürültü ile ilgili kısa filmler, münazara çalışmaları, poster hazırlama çalışmaları, şiir, slogan, afiş, kompozisyon ve karikatür çizimine kadar geniş yelpazede ve tüm branşları kapsayan etkinliklerden oluştuğu söylendi. Bunların ilkokul ve ortaokulda yapılacak etkinlikler olmak üzere iki ayrı bölüm halinde kitapçığa basılarak öğretmenlere dağıtılacağının müjdesini verildi. Geçen yıl eğitim fakültesi öğretmen adaylarının katılımıyla gerçekleştirilen eğitim uygulamalarının bu yıl sınıf ve branş öğretmenleri tarafından zümre başkanları ve projeden sorumlu müdür yardımcısının denetiminde yapılmasının daha etkili olacağı kararlaştırıldı. Okulda gürültü kirliliğinin kontrol edilebilmesi için velilerin öneminin tartışıldığı seminerde, velilere de sunum yapılması ve ardından onlar için hazırlanan el broşürünün dağıtılması önerisi kabul edildi.  

Ek olarak seminere yardımcı araştırmacılar Doç. Dr. Yurdun Orbak, Yrd. Doç. Dr. Nermin Bulunuz, proje bursiyeri Nihal Coşkun ve sınıf öğretmen adayı Jonida Kelmendi de katıldı. Dr. Yurdun Orbak ses, gürültü, gürültü etkileri, akustik iyileştirme ile okulda gürültünün nasıl kontrol edilebileceği hakkındaki sunum ve videoları katılımcılarla paylaştı. Ek olarak geçen yıl okulda iki farklı dönemde yapılan gürültü ölçümlerini karşılaştırılarak öğretmenlere bilgi verdi.  Yrd.Doç.Dr. Nermin Bulunuz da geçen yıl sonunda okulda öğretmen ve öğrenciler ile yapılan görüşmelerin analizini ve verilen cevaplardan seçtiği dikkat çekici örnekleri katılımcılar ile paylaştı. Seminer katılımcı öğretmenler ve projeden sorumlu Müdür Yardımcısı Ebru Yılmaz'ın bu yıl yapılacak çalışmalar hakkında paylaştıkları öneriler ile son buldu. 


11.09.2016

Fotoğraflar

PAYLAŞ
Copyright © 2024 | Tüm Hakları Saklıdır.