İLETİŞİM NEFES ALMAKTIR

İLETİŞİM NEFES ALMAKTIR

İnsan toplumsal bir varlıktır. İletişim ise, insan yaşantısının kaçınılmaz ve önemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Toplum içinde yaşayan her insan, farkında olsun veya olmasın, birbirleriyle sözlü veya sözsüz iletişim içindedir.              

Profesyonel Erickson Koçu Sayın Kemal Başaranoğlu; duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme, komünikasyon olarak tanımlanan iletişim konusunda bizleri bilgilendirdi.

Bununla birlikte, neye, nasıl ve nereden baktığımızın önemini vurgulayan Başaranoğlu; kişinin ön yargılarının yani filtrelerinin iletişime ket vurduğuna dikkat çekti.

Etkili İletişim Becerileri hakkında bilgi veren Başaranoğlu; 

  • Kendini tanımak
  • Kendini açmak ve kendini doğru ifade etmek
  • Karşımızdakini etkin ve ilgili dinlemek
  • Empati kurabilmek (kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyabilmek)
  • Hoşgörülü ve önyargısız olmak
  • Eleştirilere karşı açık olmak
  • Beden dili, göz kontağı, hitap, ses düzeyi vb. kurabilmek olarak açıklamıştır.

İyi Bir Dinleyicinin ise;

  • Dikkatini karşısındaki kişiye verir.
  • Göz teması kurar.
  • Yargılamadan, suçlamadan dinler (önyargılı değildir. Filitrelerini devreye sokmaz).
  • Duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışır.
  • Konuşmacının duygu ve düşüncelerine anladığını gösteren sözlü ifadelerde bulunacağını eklemiştir.

Seminerinden dolayı Sayın  Başaranoğlu'na teşekkür ederiz.


01.12.2015

Fotoğraflar

PAYLAŞ
Copyright © 2024 | Tüm Hakları Saklıdır.